Hoppa till innehållet
8 november 2018

KAMI fortsätter växa

KAMI fortsätter öka sina marknadsandelar stadigt. Den ökade tillväxten i Sverige och Norge kan bland annat tillskrivas ökad närvaro på marknaden, effektivitetsförbättringar, utökat produktutbud och utvecklade affärskontakter.

– Vi växer och blir större och gör det kontrollerat, säger Daniel Fredriksson, marknads- och försäljningschef på KAMI.

En anledning till den fortsatta tillväxten är fjolårsnyheten KamiClassic, som har fått sitt genomslag och bland annat använts vid flera nybyggnationer i Skåne.

– Skåne är ett av ställena där vi lyckats med KamiClassic. Det är en populär produkt och vi har kommit in på några projekt, där det finns fler i pipen som vi hoppas vara med på, säger Fredriksson.

Siktet ligger på ytterligare ökad närvaro på den svenska och norska marknaden. En anledning till att produkterna slår bra mot den norska marknaden är bland annat att taken klarar höga snölaster, är anpassade för att gå på och att den sandbelagda plåten är populär.

– Norge är en traditionell marknad för oss. Vi har funnits där under väldigt många år, men nu har vi jobbat mer fokuserat där i några år och vår närvaro är högre.

Samtidigt investerar företaget också i nya produktionslinjer för att möta efterfrågan – bland annat just med klicktaket KamiClassic.

– Det går bättre och bättre varje år. En nyckelfaktor för oss är vår effektivitet som vi ständigt arbetar med. Vi jobbar hårt med ständiga förbättringar för att kunna möta en allt högre efterfrågan och samtidigt kunna upprätthålla vår servicenivå till våra kunder, säger Fredriksson.

By Formsmedjan. Powered by YAGO.